Dolandırıcıların Yeni Adresi Facebook


Dolandırıcıların Yeni Adresi Facebook




Çok sayıda güvenilir markanın ticari markasını, logolarını ve benzeri kurumsal kimlik bilgilerini kullanarak ve internet sitelerini taklit ederek yapılan sahte kampanya kurgusundaki son artış dikkat çekicidir.

Siber suçlular her gün eğitim düzeyine bakılmaksızın yeni tekniklerle vatandaşların her kesiminden kurbanlara, dolandırıcıların e-ticaretten sosyal medyaya birçok bölgesine yayılmış durumda. Tüketicilerin kampanyanın içeriğini, bu tür işletmelerin korunması için ilgili markanın orijinal ve güvenilir web sitesinden kontrol etmeleri ve onaylamaları çok önemlidir.

Uzmanlar dolandırıcıların şifreleri, hesapları ve kart bilgilerini paylaşmamaları gerektiğini ve bunların sonunun bilinmediği "bağlantıları" tıklamamaları gerektiğini belirtti.


Dolandırıcılar tarafından kullanılan senaryolar


Siber suçlular tarafından düzenlenen dolandırıcılık çalışma ilkeleri arasında, bilinen birçok markadan sahte indirim kuponları veya hediye sertifikaları içeren mesajlarla birlikte sosyal medya kullanıcılarına "bağlantılar" iletimi dahildir.

Başka bir deyişle, "bağlantılar" a benzeyen sahte sitelere yönlendirilen kullanıcıların kişisel ve finansal bilgilerini elde etmeye çalışmaktadır. "Sosyal mühendislik" yöntemlerini uygulayarak, parola ve kullanıcı bilgilerini yakalamayı amaçlıyor.

Sosyal kanalların yanı sıra dolandırıcıların kullandığı birçok senaryo da vardır. Bu senaryoların başında "İşleminiz hesap / kartınızdan işlenmiştir." İşlemi iptal etmek / iade etmek için lütfen şifrenizde / anahtarını söyleyin. O geliyor.

Sahtekarlar Facebook'tan saldırıyor, dikkat et


"Şifrenizi hesabınıza söyleyin, hesabınızın primlerini iptal edeceğiz" / "Hesabınızı / şifrenizi iptal edebileceksiniz", "Kredi / kredi kartı ücretlerini geri ödeyeceğiz /" kullanıcıya teslim edilen mesajlar diğer dolandırıcılık senaryoları olarak vurgulanır.

Kart ve hesap bilgilerinizi paylaşmayın


Uzmanlar, çoğunlukla sizi telefonla ararlar, kendinizi bir polis, savcı, banker veya sigortacı olarak tanıtın veya "Tebrikler bir ödül kazanın!" ve vatandaşların kişisel veya banka bilgisini isteyen kişiler hakkında temkinli davranmaları gerektiğini söyledi.
SMS ile cep telefonuna gönderilen işlem kimlik doğrulama şifreleri ve kart şifresi, yakınınızdaki herkes, banka çalışanları veya başkaları da dahil olmak üzere herhangi biriyle paylaşılmamalıdır.

"Kartınızı kapatmadan önce ATM'den ayrılmayın"


AA muhabirinin konuyla ilgili değerlendirmesinde bulunan Bankalararası Kart Merkezi (BKM) Genel Müdürü Soner Canko, "Dikkatli Paylaşım" bilinçlendirme kampanyası yoluyla dolandırıcılık girişimlerini tüketicilere uyardıklarını söyledi.

Canko, POS kullanımı, ATM ve internet işlemlerini daha güvenli hale getirmek için Vatandaşların aşağıdaki önerileri bulunmaktadır:

"POS'u kullanırken, kart parolanızı göremediğiniz için kartınız ödeme yaptığınızda POS cihazından başka herhangi bir cihazdan geçmediğinden emin olun, ödemeyi yaptıktan sonra kartı geri aldığınızdan emin olun. kart numaranız ATM'lerde belirtilmedi ATM'lerde işlem yaparken bilmediğiniz insanlardan yardım almayın Özel yerleştirilmiş bir cihazdan şüpheleniyorsanız, ATM'nizde kartınız çalınırsa derhal bankanıza bilgi verin. kendi telefonunuzdan derhal bankanızı arayın ve kartınızı kapatana kadar ATM'den ayrılmayın.
"Kartınızı ve kişisel bilgi e-postanızı eklemeyin"

Soner Canko, antivirüs yazılımı tarafından korunduğu bilinen güvenilir cihazların, alışveriş yaparken bilinen ve güvenilir sitelerin tercihlerini ve süreçlerini güncellerken güncellendiğini ve site adresinin şuradan girilmesi durumunda bu tür bağlantılarda gizlenmiş zararlı yazılımların önüne geçilebileceğini belirtti. kullanıcı kendisi veya tarayıcıda kendisi.

Canko, vatandaşlar uyarılmış:


"Size SMS, e-posta, sosyal medya veya arama motorları aracılığıyla yönlendirseniz de web sitelerindeyken bankaya ait olanların görünümünü verdik, posta ile paylaşabilir, paylaşabilir, paylaşabilir bilgi, paylaşım bilgileri, paylaşım bilgileri, bilgi paylaşımı, bilgi paylaşımı, paylaşım bilgileri son derece zor olduğundan emin olabilirsiniz.

"Halkımızı sahtekarlıktan haberdar etmeye çağırıyoruz"

BKM Genel Müdürü Soner Canko, tanıtımın ödeme sistemlerini ve olası sahtekarlıkları bildirmenin en önemli misallerından biri olduğunu vurguladı.

Canko, çeşitli hileli girdilere tepki olarak kullanıcıların kendi takdirine bağlı olarak dolandırıcılara hassas mali bilgi verebileceğini belirtti. Türkiye'nin bankalara dolandırıcılık izleme ve önleme yöntemlerini etkin bir şekilde kullanması, kartvizit dolandırıcılığından kaçınıldığında en iyi performans gösteren ülke oldu.

Canko, şunları söyledi: Canko, içerik farkındalık misyonlarının hiçbir zaman yavaşlamayacağını ifade ederek, Canko şunları söyledi:

"Geçen yıl ünlü diyetisyen Taylan Kümeli ile birlikte bunlar Yemeyin kampanyasında gerçekleştirildi ve tüm tüketicilere dolandırıcılık girişimleriyle ilgili bilgi verildi ve bilgi verildi." Çocuğun Nesil "konusundaki bu yılki raporu, Üç Bilgilendirici ve Mizahi Video Kasetleri adlı genel bir makale, tüketicilere ulaşıyoruz ve halkımıza şifreler, hesap ve kart bilgileri isteyen, kendilerini polis olarak tanıtan ve sahte sosyal medya promosyonları düzenleyen dolandırıcılardan haberdar olmalarını istedik "dedi.

Post a Comment

Yorum yapmayı unutmayın lütfen, yorum yaparken:
1. Yaptığınız yorumun, mutlaka konu ile alakalı olmasına özen gösteriniz.
2. Yorumlarınızda yazım ve dil bilgisi kurallarına uymaya çalışın lütfen.
3. Konu ile ilgili olmayan sorularınız için mail atabilirsiniz

Daha yeni Daha eski